koperta
ekup@ekup.pl
Logo amazon i allegro

Allegro boleśnie odczuwa start giganta w Polsce

Polska domena Amazon w końcu wystartowała. Czy amerykański gigant zagrozi największej polskiej platformie aukcyjnej?

Polscy klienci już od dawna mieli możliwość robienia zakupów przez Amazon. Polska wersja językowa portalu dostępna była na niemieckiej domenie amazon.de, aby wreszcie, po wielu latach, polscy internauci mogli korzystać z usług giganta na amazon.pl. 

Na pytania dziennikarzy dlaczego dopiero teraz Amazon wystartował z polską domeną, przedstawiciele giganta odpowiadają, że dopiero teraz są gotowi z pełną ofertą produktową. Dysponują 100 milionowym wachlarzem produktów w dobrej cenie. Chcą zawalczyć o rynek, oferując bezpłatną dostawę dla zamówień, których wartość przekroczy 100 zł.


Polski rynek jest łakomym kąskiem dla dużych korporacji akcyjnych. Niekwestionowanym liderem jest Allegro, któremu do tej pory nikt nie był w stanie zagrozić. Ponad 15 lat temu swoich sił próbował inny gigant handlu internetowego eBay. Jego wejście zakończyło się spektakularną porażką.

Z kolei kilka lat temu chiński gigant Aliexpress zadebiutował z polską wersją językową. Wygląda na to, że zadomowił się w Polsce na dobre, jednak póki co nie stanowi zagrożenia dla Allegro, które od uruchomienia w 1999 r. wodzi prym na polskim rynku e-commerce.

Doświadczenia poprzedników jednak nie zrażają przedstawicieli amerykańskiego koncernu. "My przede wszystkim kierujemy się perspektywą długoterminową, przynajmniej 5–10 letnią. Z naszych obserwacji na całym świecie wynika, że jeżeli zaoferuje się atrakcyjne usługi, to klienci zaczną z nich korzystać" - komentują.

Faktem jest, że Amazon bije o głowę wszystkich rywali swoją skalą biznesu. Wystarczy wymienić, że dysponuje 300 milionami użytkowników na całym świecie, więc małemu przedsiębiorcy z Polski nie sposób przejść obojętnie obok takich możliwości. Nawet kontrowersje dotyczące warunków pracy w Amazonie i głośne strajki w jego centrach dystrybucyjnych, raczej nie zaszkodzą rywalowi Allegro i muszą zejść na dalszy plan.

Amazon to poważny rywal Allegro, które poczuło oddech amerykańskiego giganta w dniu zakomunikowania jego wejścia do Polski, kiedy to polski lider e-commerce zanotował poważny spadek swoich akcji, bo aż o 7pkt. proc. A od momentu uruchomienia polskiej domeny amazon.pl, akcje Allegro systematycznie lecą w dół.

CEO Allegro, Francois Nuyts, sytuację bagatelizuje. "Dzięki nieustannym innowacjom od ponad 20 lat jesteśmy dla Polaków najpopularniejszym i cieszącym się największym zaufaniem miejscem do robienia zakupów online" - stwierdził.

Czy wiesz że:
Niektóre rośliny, tak jak bambus, rosną do 1 metra na dobę.
Humor i Dowcipy