.

Czy pandemia pomaga sklepom internetowym?

media tv internet

 

Pandemia odcisnęła piętno niemal na każdym obszarze naszego życia. Nie dziwi więc fakt, że nastąpiły widoczne zmiany w przyzwyczajeniach klientów e-commerce. Telewizja powoli traci swój prymat w grupie dominujących mediów oferujących usługi reklamowe na rzecz Internetu. 

 

Z ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że spośród 27 mln Polaków zainteresowanych zakupami e-commerce, prawie 9 mln to osoby w wieku 30-44 lat. W większości są to kobiety. Co ciekawsze, aż 10 mln kupujących online to osoby spoza miast. To zupełnie inny obraz, niż ten sprzed pierwszego lockdownu w marcu 2020 r., więc warto to wziąć pod uwagę planując kampanię reklamową.

Pandemia ewidentnie przełamała wcześniejsze nawyki konsumentów, ale również zmusiła firmy do innych zachowań wobec potencjalnych klientów, i  to zarówno w obsłudze po-sprzedażowej, jak i przed-sprzedażowej.

Badania pokazały, że Internet stał się najważniejszym medium dla osób, które nie przekroczyły 50 roku życia. Ponad 85% osób z tej grupy wiekowej korzystało w marcu z Internetu, a więc ich zaangażowanie w tym obszarze było większe niż w telewizji. Dla firm reklamowych to istotny sygnał, który zmusza do odpowiedniego doboru kanałów medialnych i budżetu, by efektywnie dotrzeć do klienta końcowego.

Wyszukiwarka

 

Zainteresowanie znanych marek do umieszczania reklam w mediach społecznościowych nieustannie rośnie. Oczywiście głównym beneficjentem nowych trendów jest Facebook wraz z Instagramem, ale pojawia się coraz więcej kampanii marketingowych na YouTube, czy też na Twitterze. Duże sklepy e-commerce będą sukcesywnie zwiększać nakłady na kanały internetowe, co zapewne wpłynie na zmniejszenie wydatków w kanałach tradycyjnych.

Nowe realia, to nowe możliwości dla małych sklepów internetowych, które do tej pory nie mogły konkurować z dużymi markami na rynku mediów. Koszty reklamy telewizyjnej są nadal barierą nie do pokonania dla zdecydowanej większości spośród 90 tysięcy sklepów online w Polsce. Internet umożliwia promowanie produktów za darmo, a także płatną reklamę w bardziej przystępnych cenach, co wyrównuje szanse.

Coraz bardziej popularne w Internecie reklamy wideo to może być efekt migracji dużych sieci handlowych z klasycznego medium telewizyjnego. Małym graczom Internet daje możliwość zaprezentowania produktów w formie krótkich filmików, co pozwala skutecznie konkurować z dużymi, gdyż siła transmisji Live w handlu w mediach społecznościowych jest oczywista.

E-commerce nabiera wiatru w żagle. Małe sklepy internetowe mogą skutecznie konkurować z dużymi markami. Duże firmy muszą zmienić podejście i skupić się na zwiększeniu elastyczności, która dla nich zawsze była problemem. Budowa dobrych relacji z klientem, która jest w naturze małych sklepów online, będzie wymagała zmian kultury organizacyjnej i procesów decyzyjnych u dużych graczy.

 

Czytaj też:

Sklep HalfPrice HalfPrice - gigant obuwniczy sięga po odzież
SIM sklepu online "NIE" bezpieczeństwo sklepów online w usłudze T-Mobile

 

x

Zgłoś Sklep

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!
1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.

Kontakt z Ekup

Wszelkie pytania i uwagi prosimy przesyłać do Biura Obsługi Klienta na adres e-mail: ekup@ekup.pl

Formularz

Kliknij ikonę obok i wypełnij pola obowiązkowe, a następnie kliknikj "Wyślij"
x

Formularz

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!

Dziękujemy za Twoją wiadomość!

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.