Visa Mobile to nowa forma realizowania płatności przy transakcjach internetowych. Metoda wdrażana przez amerykańską spółkę Visa pozwala na szybsze, a przy tym równie bezpieczne zakupy online.
Dynamiczny rozwój e-commerce potwierdzają statystyki. W obszarze płatności w internecie ta dynamika jest szczególnie widoczna. Niewątpliwie przyczyniła się też do tego najpopularniejsza obecnie forma płatności w sieci jaką jest BLIK. W II kwartale 2021 roku liczna transakcji online za pomocą BLIK osiągnęła poziom 12,5 mln, to jest o 66% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
BLIK jest uważany za najwygodniejszy sposób realizacji zakupów internetowych. Przy pomocy aplikacji mobilnej banku generowany jest kod, który następnie wystarczy podać przy potwierdzeniu kwoty przelewu i transakcja jest natychmiast realizowana.
Jest to znacznie wygodniejsza forma niż dokonywanie zakupu przy pomocy karty kredytowej, gdyż nie trzeba żmudnego wklepywania wszystkich danych karty. Nie dziwi więc fakt, że w obszarze płatności BLIK już dawno prześcignął fizyczne karty płatnicze - pisaliśmy o tym w dziele News portalu eKup.
Wydawcy kart płatniczych nie zasypiają jednak gruszek w popiele. Amerykański gigant Visa wdraża system, który eliminuje konieczność podawania danych z karty. Visa Mobile to nowoczesna metoda płacenia za zakupy w sieci numerem telefonu.
Czy to nowatorskie rozwiązanie może zagrozić niezwykle popularnemu BLIKowi? Zdecydowanie tak, gdyż usługa Visa Mobile w przeciwieństwie do BLIK, będą miały status transakcji kartowych, czyli będą bezpieczniejsze (mniejszy odsetek transakcji odrzuconych i oszukańczych), a do tego klient będzie miał prawo do skorzystania z chargeback (w przypadku niezrealizowania lub niekompletnych transakcji).
Płatność numerem telefonu w usłudze Visa Mobile będzie zintegrowana z aplikacją mobilną banku. Amerykańska spółka Visa zaprosiła do współpracy Nest Bank, który jako pierwszy będzie oferował nową formę płatności mobilnej na początku wybranym klientom, a po zakończeniu testów Visa Mobile zostanie udostępniona wszystkim klientom banku.
Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym wdrożono Visa Mobile
Realizowanie płatności przy pomocy tej nowej funkcjonalności jest intuicyjne i do złudzenia przypomina BLIKa. Oczywiście jednorazowo, na samym początku trzeba uaktywnić tę funkcjonalność w aplikacji mobilnej banku, co jest rzeczą oczywistą dla użytkowników e-commerce w komórce.
Dzięki temu podczas dokonywania zakupu w sklepie internetowym będzie można wybrać metodę płatności Visa Mobile, podać swój numer telefonu i zatwierdzić płatność hasłem mobilnym. Według Nest Bank płatność może zająć nie więcej niż 20 sekund.
Płatność numerem telefonu to niezwykle atrakcyjna usługa, która dodatkowo wpłynie na i tak dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce. Visa dostrzegła rosnącą popularność zakupów w internecie i zdecydowanie chce w tym biznesie partycypować.
O tym, że ta funkcjonalność sukcesywnie podbija serca konsumentów, niech świadczy fakt, że coraz częściej można spotkać hasło płatność mobilna w krzyżówkach i wszelkiego rodzaju rebusach. Powoli staje się elementem naszego życia codziennego.