.

Jak podawać rozmiary w sklepie internetowym?

Wymiarówka - centymetry krawieckie

 

 Prowadząc sklep internetowy musisz dbać nie tylko o szeroki asortyment, atrakcyjne ceny, tani transport, kluczowe jest efektowne zdjęcie towaru, ale także szczegółowy opis oferty. Ten post adresujemy do właścicieli sklepów odzieżowych i obuwniczych, bo mówić będziemy o prawidłowej rozmiarówce.

 

Wymogiem dzisiejszych czasów i rosnącej konkurencji, jest szukanie wszelkich możliwych kanałów sprzedaży. Prowadząc nawet stacjonarny butik, trzeba otworzyć się na handel internetowy. Jest to szansa pozyskania nowych klientów i zwiększenia obrotów. Prowadzenie sklepu online wiąże się z innym podejściem do klienta. Brak tu możliwości bezpośredniej rozmowy, ocenienia potrzeb i oczekiwań konsumenta, zaproponowania właściwego wyboru i wreszcie przymierzenia odzieży.

Dlatego niezmiernie ważne jest takie stworzenie oferty, żeby wybór klienta był możliwie najtrafniejszy. Sklepy internetowe żądzą się swoimi prawami i klient ma prawo zwrotu towaru w przypadku niezadowolenia z wyboru, ale to zazwyczaj wiąże się z dodatkowymi kosztami i dłuższym czasem transakcji. Kupujący często oddają towar z prostej przyczyny: niedopasowania rozmiaru. Dlatego niezwykle ważne w opisie produktu jest podanie szczegółowych rozmiarów.

Jak prawidłowo określać rozmiary?

Najczęściej na stronach sklepów znajdujemy anglojęzyczny zapis; XS- Ekstra Small, S-small, M- medium, L- Large, XL- Ekstra Large, XXL- Ekstra Ekstra Large. Nie będziemy się rozpisywać gdzie i kiedy pierwszy raz zastosowano taką numeracje, bo to dla handlowca nie ma większego znaczenia. Takie rozmiary uniseks obowiązują w numeracji damskiej, męskiej i dziecięcej i są popularne we wszystkich rejonach świata.

Międzynarodowe zapisy XS, S, M,L, XL, XXL są jednak zbyt ogólne i zakres rozmiarów jest zbyt duży, żeby mógł służyć rzetelnej ocenie wielkości. Bardziej precyzyjna jest numeracja 34,36,38,40,42,44, obowiązująca w Polsce, Niemczech. Te wymiary określają już zakres obwodu w klatce piersiowej, talii, biodrach oraz wzrost. Niemniej w innych krajach USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch te wielkości są inne. Pomocna może być tabela poniżej:

Choć przedstawione wymiary są już bardziej szczegółowe, to jeszcze daleka droga, żeby rozmiar był dokładny. Niestety często odzież szyta przez producentów nie odpowiada klasycznym rozmiarom. Dlatego wymagane jest podawanie rozmiarów od każdego producenta. Niektóre firmy oprócz standardowych rozmiarów oferują odzież dla sylwetek niższych lub wyższych, uwzględniając odpowiednie proporcje ciała.

Jeśli jesteśmy tylko pośrednikami w handlu odzieżą, a fizycznie nie mamy towaru w sklepie, domagajmy się od producentów dokładnego zestawienia. Nie jest to takie proste w przypadku towaru z hurtowni, od producentów z rynków azjatyckich, czy też Turcji lub Indii.

Często wyroby nie mają żadnej specyfikacji z dokładnymi rozmiarami, i co wtedy?

Jeśli mamy taką możliwość i odzież jest w naszym zasięgu, to musimy sami wymiarować ubrania. Garderobę rozkładamy na płasko i mierzymy charakterystyczne miejsca. W zależności od części garderoby odpowiednio mierzymy; szerokość na wysokości pod pachami, w talii, na wysokości bioder, długość mierzona od ramienia bądź po linii pleców od kołnierza, długość rękawa, długość spodni.

Marynarki, żakiety i płaszcze powinny dostarczyć informacji o szerokości w ramionach, czyli wymiar po linii prostej pleców od miejsca wszytych rękawów. Dla spodni garniturowych określić należy szerokość nogawki na dole, długość od kroku.

Często określenia; „slim fit”, „regular fit”, nakierowują nas na fason. „Slim fit” to modele o linii taliowanej, podkreślające sylwetkę, nogawki spodni zwężane, bliżej ciała. Krój „slim fit” u osób, które nie mają proporcjonalnej sylwetki, może niekorzystnie wyeksponować niektóre partie ciała i zniekształcić postać. Krój „ regular fit ” jest bardziej klasyczny, komfortowy, uniwersalny, luźniej okalający ciało i chętniej wybierany w modzie biznesowej.

Opis wymiarów odzieży musi być czytelny i prosty, ale też nie bójmy się dodawać inne informacje które będą przydatne. Powinniśmy opisać rodzaj tkaniny, także w kontekście rozmiaru, bo materiały elastyczne, bardziej rozciągliwe dają większą tolerancje wymiarów.

Rozmiary w bieliźnie, zwłaszcza górnej części bielizny damskiej; biustonoszy, gorsetów, są bardziej unormowane. Wymiary określają rozmiar pod biustem i wielkość miseczki, która jest stosowna do obwodu klatki piersiowej w najszerszym miejscu.Rozmiarówka obuwia

Sklepy z butami oprócz rozmiarówki obuwia, która oparta jest na długość stopy, powinny podawać tęgość stopy. Producenci podają czasem rozmiar i długość wkładki. Pamiętaj dla komfortu noszenia obuwia długość wkładki powinna być pół centymetra większa od długości stopy.

Te dane powinny zostać określone przez producenta, mierzenie samemu wkładki buta jest trudne i może być niedokładne.

Choć tematem zdjęć produktów zajmiemy się kiedy indziej, to wypada tu zaznaczyć, że na podstawie zdjęcia klient też może dobrać rozmiar do swojej sylwetki, pod jednym warunkiem; do zdjęcia winna być dołączona informacja o wymiarach modelki i wielkości prezentowanej odzieży.

Modelki czasem mają 180cm wzrostu i spódnica na zdjęciu jest przed kolanem a dla nas może sięgać do pół łydki. To niezwykle ułatwia zakup i prościej przyszłemu nabywcy zwizualizować siebie w nowym stroju.

Kolejnym rozwiązaniem pomagającym w dobraniu odpowiedniego rozmiaru jest ocena klientów. Niektóre sklepy korzystają z opinii klientów, na temat dopasowania odzieży w stosunku do standardowego rozmiaru, który zwykle noszą. Proste komunikaty od kupujących w stylu - „najczęściej noszę rozmiar 38 ale teraz zakupiłam 36 i jest idealny” lub ,, mam 164 cm wzrostu , kupiłam rozmiar 40 i sukienka sięga mi przed kolana” - są cenne i niezwykle użyteczne.

Dzielenie się tą wiedzą jest bardzo przydatne przy zakupie obuwia, gdyż większość producentów nie robi rozmiarów połówkowych. Kiedy wahamy się między dwoma sąsiadującymi rozmiarami, z pomocą może przyjść zdanie innych użytkowników.

Wyszukiwarka

Toteż nie obawiajmy się komentarzy kupujących, sklep w którym opinie klientów są widoczne budzi większe zaufanie, a wskazówki dla innych odbiorców są bardzo cenne. Niejednokrotnie zapobiegnie to zwrotowi towaru, a zadowolony konsument zwykle powraca po kolejne zakupy. Dlatego dbajmy o przedstawienie rzetelnych informacji o rozmiarze, czasem warto dodać jedno zdanie więcej opisu, żeby ułatwić kupującemu wybór.

 

Czytaj też:

tanie jeansy Proekologiczna akcja sklepu - jeansy za 14 zł
Rozwój sklepów internetowych w Polsce

 

x

Zgłoś Sklep

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!
1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.

Kontakt z Ekup

Wszelkie pytania i uwagi prosimy przesyłać do Biura Obsługi Klienta na adres e-mail: ekup@ekup.pl

Formularz

Kliknij ikonę obok i wypełnij pola obowiązkowe, a następnie kliknikj "Wyślij"
x

Formularz

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!

Dziękujemy za Twoją wiadomość!

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.