.

Jak wypromować sklep internetowy?

SEO - Reklama Google Ads

 

Jeśli twoja firma online dobrze prosperuje, to oznacza że marketing nie jest Ci obcy. Jednak drogi jakimi kierowany jest ruch do Twojego sklepu internetowego, mogą być różne. Dobrze widoczny w wyszukiwarkach sklep internetowy to potencjalnie większa liczba klientów i lepszy zysk.

 

W tym artykule zaprezentujemy kilka ciekawych możliwości promowania własnego sklepu internetowego. Należy wykorzystać wszystkie możliwe kanały, żeby zwiększyć ruch na stronie, ale także zintegrować marketing między sklepem internetowym a sprzedażą offline.

Marketing musi być skierowany do różnych grup odbiorców:

  • klientów  którzy robili już zakupy u Ciebie
  • osób które szukają określonego produktu
  • odbiorców, którzy nie wiedzą o Twoim sklepie

Taki sposób podzielenia  odbiorców pozwala zrozumieć, że musimy podjąć zróżnicowane działania marketingowe, żeby trafić do każdej z tych grup. Jeśli chodzi o  pierwszą grupę, to powinieneś zadbać, by podtrzymać raz zdobyty kontakt - poprzez wysyłanie newslettera drogą e-mail, rozwijanie relacji przez media społecznościowe, przesyłanie życzeń świątecznych itp. Ta droga reklamy nie wymaga nakładów finansowych, poza środkami przeznaczonymi na opracowanie materiałów promocyjnych.

Często właścicielom sklepów on-line wydaje się, że raz zdobyty klient będzie regularnie odwiedzał sklep i zapominają o tych podstawowych czynnościach, co jest niewybaczalnym błędem, trudnym do skorygowania w przyszłości.

W przypadku drugiej grupy, musisz znaleźć sposoby dotarcia z określonym produktem do odbiorcy. Klient musi wiedzieć, że poszukiwany artykuł jest u Ciebie  na "półce". Tu wymagana jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), a także tworzenie blogów tematycznych. Czasem niezwykle owocna jest współpraca ze sklepami z branż pokrewnych np. sklep z sukniami ślubnymi może polecać firmę z zaproszeniami ślubnymi i odwrotnie.

To rozwiązanie sprawdzi się też w przypadku odbiorców ostatniej grupy, dzięki temu możemy klientelę z innego sklepu poinformować o naszej ofercie. Jednak te czynności nie wystarczą,  żeby ułatwić znalezienie Twojej witryny nowym odbiorcom. Konieczne jest podjęcie dodatkowych działań promocyjnych.

Wyszukiwarka

 

Musimy starannie zaplanować kampanię reklamową i mądrze zarządzać budżetem przeznaczonym na ten cel. Reklama powinna być skierowana do konsumenta, który może być naszym potencjalnym klientem. Istnieją podstawowe taktyki marketingowe, którymi powinniśmy się kierować, by wypromować sklep internetowy. W artykule wymienimy najistotniejsze z nich i omówimy związane z tym sposoby działania. 

Tworzenie listów mailingowych

Musisz posiadać listę adresów e-mail potencjalnych klientów, czyli osób do których adresujesz swoje produkty, których chcesz zainteresować swoją ofertą.

Jak zdobyć taką listę?

Warto rozważyć oferowanie promocji dla tych, których adresy już posiadamy w zamian za dzielenie się informacjami o naszej stronie z przyjaciółmi i rodziną. Niektóre firmy wykorzystują wyskakujące okienka, aby zachęcić użytkowników do podania swoich adresów email, a za to proponują małą promocję na pierwszy zakup lub darmową wysyłkę.

Kiedy zdobędziesz bazę adresów, pilnuj żeby przesyłane informacje były regularne, w stałym cyklu i zawierały atrakcyjne treści. Unikaj też nachalnego bombardowania e-mailami kilka razy w tygodniu, bo skutek będzie odwrotny. Klienci szybko zablokują nasze wiadomości jako niechciany spam.

Zaangażowanie w portalach społecznościowych

Media społecznościowe są bardzo skutecznym narzędziem do pozyskiwania klientów. Jednak żeby nasz kanał online był stale odwiedzany, musimy  tworzyć ciekawe grafiki i atrakcyjne filmy. Powinniśmy nawiązać bliższą relację z obserwującymi osobami, zachęcać do komentarzy, odpowiadać na pytania.

Musimy stać się bardziej przystępni, dzielić się różnymi informacjami i zdarzeniami. Za pośrednictwem portali społecznościowych możesz wypromować produkt i zwiększasz szansę na rozpoznawalność swojej marki.

Choć obecność w mediach społecznościowych wymaga czasem więcej wysiłku, to jednak musisz być tam obecny, bo to jeden z najważniejszych kanałów, za pomocą którego możesz trafić do Twojego docelowego klienta. Gro firm zaangażowanych jest na Youtubie, Twitterze, Facebooku, TikToku, a ich produkty obecne są też na Instagramowych prywatnych kontach. 

Optymalizowanie SEO

Od strony organizacji witryny sklepu trzeba zwróć szczególną uwagę na prezentowane tam informacje. Wszystkie tytuły, opisy produktów, zdjęcia, porady, tworzą treść, która ma wpływ na pojawianie się sklepu w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek.

Wykorzystywane w treściach słowa powinny zawierać frazy, których mogą używać Twoi potencjalni klienci podczas wyszukiwania powiązanych produktów. Warto też zwrócić uwagę na metatagi, będące istotnym elementem w procesie pozycjonowania.

Wyszukiwarki katalogują metatagi, dzięki którym rozpoznają zawartość strony i prezentują ją właściwemu adresatowi. Szczególnie ważne jest, by każda strona Twojej witryny miała swój własny, unikalny tag tytułowy.

Redagowanie wartościowych treści

Strona sklepu to nie tylko zdjęcia, opisy produktów i ceny - wartościowa strona powinna zawierać coś więcej. Pomysł uatrakcyjnienia witryny musi dotyczyć  branży, którą oferujemy, ale nie musi skupiać się dokładnie na danym produkcie. Dla przykładu sklep sprzedający meble może prowadzić na stronie blog o dekoracji wnętrz, czy porady odnośnie konserwacji i czyszczeniu tapicerki.

Chodzi o to, by w sposób elastyczny nawiązywać do oferowanego asortymentu, dzięki czemu strona staje się ciekawsza i jest lepiej postrzegana przez wyszukiwarki i klientów.

Google Ads

Reklama w  Google Ads

Wykupienie reklamy Google Ads, bez poznania modelu marketingowego tego narzędzia, jest możliwe, ale tylko dla dysponujących nieograniczonym budżetem. Takich jest bardzo mało, a zdecydowana większość najpierw ogląda złotówkę z obu stron, zanim ją wyda. Otóż reklama w Google Ads polega na licytowaniu słów kluczowych, na które ma się pojawiać w rezultatach wyszukiwania nasza witryna. Licytacja odbywa się automatycznie, a my podajemy kwotę, do wartości której algorytm Google bierze naszą witrynę pod uwagę.

Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek jest podstawowym działaniem każdego właściciela sklepu, aby osiągnąć najwyższe, a najlepiej pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Warto tu przypomnieć, że mimo to, witryny reklamowane przez Google Ads nadal będą pojawiać się na samej górze, tuż przed pierwszym miejscem w wyszukiwaniu organicznym (niereklamowym).

Promocja sklepu internetowego w wyszukiwarkach to świetny sposób na reklamowanie witryny, ponieważ nie wymaga żadnego projektu i jest niezwykle skuteczna w zwiększaniu ruchu. Można monitorować rezultaty tych działań w czasie rzeczywistym i na bieżąco korygować strategię kampanii reklamowej, bazując na uzyskanej skuteczności.

Wykupienie reklamy na mediach społecznościowych

Za pomocą płatnych reklam w mediach społecznościowych możesz dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców. Dostosowujesz budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę i decydujesz o grupie osób, do których ma dotrzeć twoja reklama.

Można reklamować się poprzez krótkie filmiki i ciekawe zdjęcia. Kampanie z interesującymi konkursami, oferującymi nagrody, mogą szczególnie zachęcić do zaglądania na stronę sklepu. Zawsze wybieraj reklamę na tych portalach społecznościowych, gdzie korzystający z niej odbiorcy, bardziej odpowiadają profilowi twoich potencjalnych klientów

Współpracuj z pokrewnymi branżami

Nawiązuj współpracę z branżami o pokrewnym profilu. Umowa może być na różnych płaszczyznach. Można z partnerem zdecydować się na wspólny katalog reklamowy, czy oferowanie zniżki na usługi za zakup produktu. Firma z którą będziemy współdziałać, powinna być tematycznie związana z naszą działalnością. Taka relacja nie musi nas kosztować. Może opierać się na wzajemnym świadczeniu sobie usług.

Przykładowo: sklep oferujący armaturę łazienkową może zamieszczać reklamę firmy promującej środki do jej czyszczenia i konserwacji, no i na odwrót. Prawdopodobieństwo, że klient sklepu powiązanego odwiedzi naszą stronę jest duże. Dobierając partnera, zwróćmy też uwagę czy marka sklepu i oferowany przez niego towar koreluje z poziomem i cenami w naszym sklepie, bo to również wpływa na wizerunek naszej firmy. 

Korzystaj z usług influencerów

Influencerzy to osoby, które w mediach internetowych cieszą się dużą popularnością - prowadzą blogi, udzielają się na Instagramie, wyświetlają filmiki na Youtubie. Dzięki szerokiemu zasięgowi, czyli dużej liczbie osób obserwujących ich aktywność online,  mogą „wpływać” na trendy zakupowe swojej widowni.

Oczywiście, im bardziej znany influencer, tym jego usługi są droższe, ale i grupa odbiorców i siła przekazu większa. Influencerzy stali się swoistymi idolami, zwłaszcza ludzi młodych, dlatego jeśli nabywcą Twoich produktów jest właśnie ta grupa docelowa, to warto rozważyć ten sposób promocji. W artykule "Influencer reklama sklepu" znajdziesz więcej informacji na ten temat.

 

Czytaj też:

torby z zakupami 10 kluczowych porad dla małych sklepów online
feed produktowy - plik z danymi sklepu internetowego - e-commerce Jak wygenerować feed produktowy, czyli plik z danymi

 

x

Zgłoś Sklep

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!
1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.

Kontakt z Ekup

Wszelkie pytania i uwagi prosimy przesyłać do Biura Obsługi Klienta na adres e-mail: ekup@ekup.pl

Formularz

Kliknij ikonę obok i wypełnij pola obowiązkowe, a następnie kliknikj "Wyślij"
x

Formularz

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!

Dziękujemy za Twoją wiadomość!

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.