koperta
ekup@ekup.pl
promocja sklepu na facebook

Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku?

Facebook, jako najczęściej używana platforma mediów społecznościowych, jest świetnym narzędziem do promowania naszego sklepu internetowego. Około 2,85 miliarda użytkowników aktywnie korzysta z tej platformy społecznościowej. Warto wykorzystać jej potencjał marketingowy do rozwinięcia i reklamy własnego biznesu.

Stwórz stronę sklepu na Facebooku

Użytkownicy Facebooka korzystając z portalu często wyszukują sklepów, dlatego konieczne jest, żeby Twoja firma tam zaistniała. Zacząć należy od założenia strony na Facebooku i podanie wszystkich ważnych informacji, które pomogą łatwiej zidentyfikować Twój sklep. Wypełniając formularz zgłoszeniowy podczas tworzeniu strony zwróć szczególną uwagę na poniższe dane: 

  • Opisz w miarę szczegółowo specyfikę sklepu w sekcji "O firmie" 
  • Podaj dane kontaktowe, godziny otwarcia, a także informacje o lokalizacji w przypadku, kiedy dodatkowo mamy stacjonarny punkt handlowy
  • Zamieść zdjęcie profilowe które ułatwi rozpoznanie twojej marki i podkreśli charakter sklepu

Zadbaj o interesujące i angażujące posty

Pierwszy krok za Tobą, teraz musisz rozpocząć tworzenie treści strony. Zastanów się kto jest adresatem Twojego sklepu, kto odwiedza Twój profil i pod tym kątem zamieszczaj wpisy. Twój kanał musi być interesujący i aktualizowany na bieżąco. 

Śledź statystki odbiorców i dostosowuj treści do grupy odwiedzających. Może Cię zaskoczyć, że zaglądająca na Twoją stronę społeczność, nie jest grupą której się spodziewałaś i dla której adresowane są produkty Twojego sklepu. Często na strony z produktami dla mężczyzn, zaglądają kobiety, one robią zakupy i są bardziej aktywne. Chętniej dzielą się opiniami o produktach i zamieszczają komentarze.

Obserwowanie danych demograficznych osób odwiedzających stronę, pozwoli Ci dopasować artykuły pod kątem zainteresowań grupy najbardziej aktywnych odbiorców. 

Zaplanuj porę dnia, kiedy będą publikowane nowe posty. Z badań wynika, że w godzinach późno wieczornych i nocnych, a także w weekendy, aktywność  na Facebooku jest dużo większa. Choć ta zasada, wcale nie musi być regułą w przypadku Twoich odbiorców. Dlatego warto śledzić czas, w którym użytkownicy zaglądają na stronę.

Informuj o ważnych wydarzeniach Twojego sklepu

Informuj o nowych produktach i zapowiadaj przyszłe wydarzenia. Powiadamiaj o promocjach, wyprzedażach. Część odbiorców to wyłapywacze okazji rabatowych. Dlatego czasami warto zachęcać do odwiedzania strony akcjami promocyjnymi.

Trzeba jednak pamiętać, że to tylko garstka odwiedzających i dlatego nie wolno skupiać się tylko na aktywnościach związanych z udzielaniem rabatów i rozdawaniem bonusów. Nadmiar takich treści wręcz zniechęci do odwiedzania strony. Większość Twoich amatorów to klienci, którzy są stałymi fanami i śledzą Twój profil w oczekiwaniu nowości. Dla nich musisz umieszczać informacje o nowym asortymencie. Staraj się publikować fotografie w sposób atrakcyjny, w stałym rytmie czasowym. 

Zbuduj społeczność sklepu

Zarówno stroną sklepu jak i Twoją stroną profilową na Facebooku musisz zarządzać prężnie i dbać o relacje z klientami. Musisz zachęcać ich do stałego, regularnego powrotu na Twój profil. Nawiązuj bliższe relacje z odwiedzającymi. Nie bój się komentarzy, a raczej zachęcaj do wyrażania swoich opinii na temat produktów.

Czynnie uczestnicz w dyskusjach pod postami, odpowiadaj na pytania i podpytuj o szczegóły swoich fanów. Taka wymiana informacji może okazać się dla Ciebie bardzo przydatna - poznasz oczekiwania konsumentów, może będziesz mogła lepiej dostosować asortyment. 

Nie czekaj biernie na komentarze klientów, ale wychodź z inicjatywą, informuj, pytaj i skłaniaj do komentowania.

Publikuj dobre zdjęcia produktowe

Grafiki mają olbrzymi wpływa na jakość strony i są istotnym elementem przyciągającym uwagę odwiedzających. Jeśli profil ma być atrakcyjny, to zadbaj o wysoką jakość wykonywanych zdjęć produktowych w Twoim sklepie; odpowiednio ciekawe ujęcia, wysoką rozdzielczość, dopasowane tło, inspirująca kolorystyka.

Niektóre produkty mogą być lepiej zaprezentowane, gdy wprawimy je w ruch, więc pokuś się o nakręcenie krótkiego filmiku, który zamieścisz bezpośrednio na koncie Facebook. Internauci chętnie oglądają filmiki wideo i to może zachęcić do częstszego odwiedzania Twojej strony.

Zapraszaj klientów do dzielenia się swoimi zdjęciami z zakupionym produktem - takie zdjęcia zwiększają wiarygodność marki. Publikując zdjęcia pamiętaj, żeby nie kopiować czyichś fotografii i zadbaj o ochronę praw autorskich. Indywidualność i rozpoznawalność swojej strony budujesz właśnie unikatowymi, osobistymi zdjęciami i wpisami.

Promuj sklep na swoim koncie Facebookowym

Rozpropagowanie Twojej strony sklepu na Facebooku, zacznij od opublikowania jej na swoim prywatnym fanpage. Zadbaj o zaproszenie swoich znajomych do polubienia strony sklepu. Pamiętaj o umieszczeniu jej adresu URL na wizytówkach, w stopce wiadomości e-mail i na wszelkich materiałach promocyjnych. To prosty, ale z niezrozumiałych przyczyn lekceważony, sposób na powiększenie kręgu osób odwiedzających sklep.

Kolejnym krokiem jest możliwość wykupienia reklamy Facebook i promowanie postów na szerszą skalę. Wybieramy docelową grupę, do której skierujemy naszą reklamą, ustalamy zasięg odbiorców i określamy górną kwotę, którą możemy wydatkować na ten cel.

Reklama jest płatna, ale niezwykle skuteczna. Jeśli dobrze wybierzemy grupę, do której ma dotrzeć, to znacząco zwiększymy zarówno liczbę polubień, jak i liczbę fanów chętnie wracających na strony naszej witryny sprzedażowej. Możemy monitorować aktywność na stronach sklepu i komunikować ją internautom, poprzez zainstalowanie licznika odwiedzin. Taka informacją jest dobrą zachętą dla nowych odwiedzających. 

Po kilku miesiącach działalności Twojej strony, możesz zbierać i analizować dane statystyczne. Wiele cennych informacji na temat każdego opublikowanego postu na Facebooku, znajdziesz w zakładce Facebook Insights. To narzędzie informuje nas o zasięgu i liczbie osób, które obejrzały post bądź opublikowały go na swojej stronie. Jest tam też wiele szczegółowych informacji - z krajem pochodzenia i płcią włącznie.

Zestawienia analityczne pozwalają rozróżnić, która aktywność użytkownika wynikała z płatnej reklamy a która była wywołana w sposób "organiczny". Dzięki temu mamy informację zwrotną, pozwalającą ocenić, czy post był trafiony i czy wzbudził zainteresowanie.

Prowadząc z zaangażowaniem stronę na Facebooku, możemy znacząco rozwinąć swój biznes internetowy, rozpropagować swoją markę, zdobyć nowych klientów i wyłonić się spośród olbrzymiej konkurencji sklepów internetowych.

Czy wiesz że:
Niektóre rośliny, tak jak bambus, rosną do 1 metra na dobę.
Humor i Dowcipy