.

Siła transmisji Live w handlu w mediach społecznościowych

smartfon-handel-online

 

W kwietniu i w maju 2021 roku przeprowadzono badania trendów w handlu online. Analitycy skupili się tym razem na dynamicznie rozwijającej się sprzedaży przez media społecznościowe (Social Media). To pierwszy w Polsce raport, który ocenił również rolę Live Commerce (sprzedaż na Żywo) w zakupach internetowych.

 

Moda na zakupy w Social Media to trend, który od 2 lat silnie wzrasta. Analizy sprzedaży za pośrednictwem tego kanału pokazują, że 27 % Polaków dokonało tego typu zakupów. Nowością, którą musimy uwzględnić chcąc wypromować sklep internetowy na Facebooku, jest możliwość prowadzenia transmisji sprzedażowej Live. W czasie takich przekazów i filmików na żywo, aż 25 % oglądających dokonuje bezpośrednich zakupów.

Choć zyski ze sprzedaży szacowane są na razie w mikroskali, to nie należy pomijać tej nowej alternatywy zbytu towarów dla zwiększenia obrotu sklepu internetowego. To rozwijający się nurt, którego siłą jest dostępność (smartfonów używają wszyscy) i powszechność - nadal trwa trend na aktywność i bieżące śledzenie aktualności w mediach społecznościowych.

27% Zakupy za pomocą social media
25% Zakupy podczas transmisji Live
18% Sprzedaż za pomocą social media
8% Prowadzenie sprzedażowej transmisji Live

W grupie kupujących większość stanowią kobiety, 35% zadeklarowało, że dokonywało transakcji przez media społecznościowe. Bardziej otwarci na nowe ścieżki zakupów i sprzedaży są ludzie młodzi do 24 roku życia, stanowią oni aż 42 % nabywców. Co ciekawe, wśród klientów przyznających się do kupowania produktów za pośrednictwem Social Media, nie brakuje też osób po 50 roku życia.

Najchętniej z tej formy dokonywania zakupów korzystają ludzie w mniejszych miastach i wsiach, co zwykle wynika ze znikomej ilości lokalnych sklepów i ich oferty sprzedażowej. Najwięcej transakcji zawieranych jest podczas sprzedaży takich produktów jak obuwie, książki, płyty i kosmetyki.

Niekwestionowanym liderem wśród platform social commerce jest Facebook, potem długo nic, a na kolejnych miejscach są Instagram oraz YouTube. 

82% Facebook
19% Instagran
16% YouTube
7% TikTok
7% Pintrest
7% Snapchat
6% LinkedIn
8% Inny

Planując strategię naszego e-biznesu powinniśmy uwzględnić social commerce. Należy skorzystać z dostępnych badań odnośnie najaktywniejszych grup społecznych korzystających z nowoczesnych kanałów sprzedażowych.

Jak wynika z tych badań, olbrzymim potencjałem są dojrzałe kobiety po 50 i ludzie młodzi do 24 roku życia, dlatego pod kątem tej grupy odbiorców powinniśmy definiować działania marketingowe.

Źródło: Fundacja Kobiety e-biznesu

 

Czytaj też:

Sklep HalfPrice HalfPrice - gigant obuwniczy sięga po odzież
SIM sklepu online "NIE" bezpieczeństwo sklepów online w usłudze T-Mobile

 

x

Zgłoś Sklep

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!
1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.

Kontakt z Ekup

Wszelkie pytania i uwagi prosimy przesyłać do Biura Obsługi Klienta na adres e-mail: ekup@ekup.pl

Formularz

Kliknij ikonę obok i wypełnij pola obowiązkowe, a następnie kliknikj "Wyślij"
x

Formularz

* pola wymagane

  • Wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem!

Dziękujemy za Twoją wiadomość!

1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora portalu ekup.pl, celem realizacji oferowanych usług jak równieżw celach marketingowych.
2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
3. Zapoznałem(-am) się z regulaminem w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.